یادگیری از نظر ساختگرایان
عقاید ساختگرایان درباره یادگیری کاملاً مخالف عقاید سنتی یادگیری است که در آن حقایق و مفاهیم محدودی به دانش آموزان ارائه می شود و سپس از آنان خواسته می شود تا آنها را از بر کنند عقاید ساختگراین درباره یادگیری با نظری ساده شروع می شود افراد خودشان ادراکات خود را از دنیایی که در آن زندگی می کنند می سازند و تجاربشان آنان را به نتیجه گیری از وقایع سوق |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 148 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
ساختگرایی بر پایه چهار اصل مهم استوار است:
1. معرفت و دانش به ساختارهای گذشته انسان بستگی دارد. ما دنیا را فقط از طریق چهارچوب ذهنی خود می توانیم بشناسیم و از این چهار چوب هنگام تغییر، مرتب کردن و توجیه اطلاعات جدید استفاده می کنیم. هرچه ما با محیط خود در کنش متقابل قرار گیریم و سعی کنیم از تجارب خود معنا بسازییم، این چهارچوب ذهنی بیشتر ساخته شده، تحول می یابد. وظیفه معلم این است که با ایجاد محیط یادگیری مناسب دانش آموزان را در معنا کردن این دادها یاری دهد، اما دانش آموزان باید شخصاً ادراکات خود را بسازند، و از طریق داده هایی که از راههای کنش اجتماعی به دست می آورند ادراکات خود را بررسی کنند و گسترش دهند.